SPINNING

Spinning on sisäpyörätreeni mukaansatempaavan musiikin tahdissa tavallisen kuntopyörän näköisellä spinning-pyörällä. Tunnin alussa ohjaaja antaa neuvoja pyörän säätämiseen. On tärkeää, että satula ja ohjaustanko ovat oikeilla korkeuksilla. Näin taataan mukava pyöräilyasento koko kuntoiluhetken ajaksi. Samoilla tunneilla voi olla mukana ensikertalaisia tai himospinnaajia. Tämä ei haittaa, sillä jokainen säätelee oman rytmin, ja vastuksen voimakkuuden itse.

Polkeminen alkaa lämmittelyllä, jonka jälkeen polkemista ei lopeteta ennen kuin on loppuvenyttelyn aika. Vaikka spinningissä maisemat eivät vaihdu, kuvitteellinen maasto vaihtuu vastusta säätelemällä. Polkeminen vaihtelee tunnin aikana tasaisen maan ajamisesta, raskaampaan ylämäkeen tai keveään alamäkiajoon. Vastuksen säätäminen on jokaisen polkijan oman tunnon ja kunnon asia. Spinningiin kuuluvat alkulämmittelyn lisäksi harjoitusosuus, jäähdyttely ja venyttelyt.

Suosittelemme että käyt Spinning- tunneilla 2-3 kertaa viikossa. Lihaksille on hyvä suoda vähintään yksi lepopäivä harjoitusten välissä.

MITÄ TUNNILLE MUKAAN?
-mukavat sisäliikuntavaatteet/pyöräilyhousut
-sisäliikuntakengät tai klossikengät
-vesipullo ja hikipyyhe

MITEN SPINNING VAIKUTTAA?
-parantaa aerobista kuntoa
-polttaa rasvaa
-kehittää jalkojen lihasvoimaa ja kestävyyttä
-voit kuluttaa normaalin harjoituksen aikana jopa 600 kaloria
-antaa hyvänolontunteen

Tunnin kesto: n. 50 min.

___________________________________________________________________________________________________________

PACE

PACE on ohjattua liikuntaa, jossa aerobiset suorituspisteet vuorottelevat hydraulisesti vastustavien PACE-laitteiden kanssa. Lisätehoa harjoitteluun tuovat innostava ohjaaja ja mukaansatempaava musiikki.
PACE on monipuolinen harjoittelumuoto, . Mukautuva hydraulinen vastus estää ylikuormittamisen ja tekee näin lajista nivelystävällisen.
PACE sopii kaikille ikään, kokoon ja kuntoon katsomatta. Helppojen ja nopeasti omaksuttavien liikkeiden ansioista PACE on erinomainen harjoittelumuoto myös aloittelijoille: treenin tehoa voi kukin säädellä itse liikenopeuttaan muuttelemalla. PACE-harjoituksen aikana saat treenattua koko vartalon lihakset puolessa tunnissa; lisäksi yhdessä laitteessa harjoitat samanaikaisesti vastakkaisia lihasryhmiä, esim. ojentajia ja koukistajia.
PACE sopii myös Sinulle, joka et pidä vaikeista koreografioista. Vaikka liikut ryhmässä, voit liikkeen nopeudella itse säätää haluamasi vastuksen ja harjoituksen tehokkuuden: Mitä nopeammin teet liikettä, sitä enemmän syntyy vastusta. Samoin voit myös keventää vastusta hidastamalla liikettä. Harjoitus kohdistuu koko vartaloon ja tuo vaihtelua ja monipuolisuutta muuhun harjoitteluun. Mukautuva hydraulinen vastus estää ylikuormittumisen ja PACE-harjoittelu on näin ollen turvallista myös nivelille. PACE on tehokkain tällä hetkellä markkinoilla olevista harjoittelumuodoista: Säännöllinen harjoittelu kiinteyttää varmasti: tarkkaile mittojasi ja hämmästy muutoksen nopeutta!

MITÄ TUNNILLE MUKAAN?
-mukavat treenivaatteet
-sisäliikuntakengät
-vesipullo ja pieni pyyhe

MITÄ HYöTYÄ PACE-TREENISTÄ ON?
-kiinteyttää ja kehittää aerobista kuntoa
-lisää lihasvoimaa ja liikkuvuutta
-yhden harjoituksen aikana voit kuluttaa jopa 350-900 kaloria! -harjoitus kohdistuu koko vartaloon

Tunnin kesto: 60 min.

________________________________________________________________________________________________________________